Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, November 29, 2010

kenapa ramai itu bagus????

kalau kamu seorang diri, kamu rasa kamu hebat??...macam mana kamu boleh rasa kamu sudah cukup hebat dengan seorang diri??..siapa yang dorong kamu untuk menjadi hebat??..

sedangkan sembahyang berjemaah pun hikmahnya 27 kali ganda daripada sembahyang seorang diri..kenapa ramai itu labih baik dan lebih bagus?

kita ambil contoh lah kan, dalam satu pertandingan perbahasan pun, memerlukan keahlian 3 atau 4 orang. untuk apa lagi kalau bukan untuk berkongsi idea, mengukuhkan pendapat dan bekerjasama bagi melawan pihak lawan..memang lah benar, berpidato seorang diri, kerna pidato tidak boleh diambil kira untuk dijadikan contoh sebagai teras bekerjasama..

cuba bayangkan, kalau orang jahat lebih ramai daripada orang baik, pasti kucar kacir jadinya sebab yang ramai itu merasakan mereka hebat kerana kuantiti mereka lebih..memang lah benar, jangan menilai dari segi kuantiti malah kualiti, tetapi kenyataannya pada hari ini, penduduk Islam di negara Barat pun mampu ditawan oleh mereka sedangkan kita tahu Islam itu satu-satunya agama yang benar yang diterima ALLAH S.W.T... hanya dengan kekuasaan Nya sahaja, apa pun boleh terjadi..Islam juga mengajar kita untuk bersatu, bermaksud, bersama-sama untuk menjadi satu yang besar bukan seorang diri, ingat, syaitan itu ada!..

kalau kamu bersendiri, kamu rasa pihak lawan akan gentar dengan kamu?..sekali tiup tumbang terus tau..

lain kali jangan cakap tak berlapik ye...contoh cakap tak berlapik

"ah!, aku tak suka kerja berkumpulan!"
"ah!, biar aku sorang je buat semua ni!"
"ah!, lantak ah dia!, aku tak perlukan dia dalam hidup aku!"

mana ada orang hidup di dunia ini seorang diri..kawan saya cakap, sampai kita mati nanti pun kita perlukan orang disekeliling kita..

tapi, tak salahkan kalau kita ada perasaan tak suka kat seseorang, sebab kesempurnaan itu tiada pada sesiapa. tapi jangan cuba untuk menidakkan untuk kerja secara berkumpulan..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...