Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, August 5, 2011

minggu pertama Ramadhan dah bermacam-macam dugaan. bukan merungut. cuma dugaan di bulan Ramadhan ni tak sama dengan dugaan di bulan-bulan lain. Iyelah, bulan ni kita kena berlapar, berhaus, berbanyakkan ibadah. time ni syaitan lagi kuat menghasut manusia. dan time ni jugak lah Tuhan nak tengok kita ni mampu mempertahankan iman kita atau tidak.

itu muqaddimah..

korang rasa, korang akan marah tak kalau ada orang mempergunakan korang? mesti lah kan. at first, kita ingat dia nak tolong kita, ikhlas, tanpa ada niat lain. tapi bila sebaliknya yang berlaku, korang akan rasa macam @#$%^&...okay, sabar..sangat tidak baik kalau marah-marah dalam bulan baik ni. itu sebab aku cuma mampu luahkan dalam blog je. nak bercakap depan2, tak berani, takut jadi lain pulak. nak bercerita dengan orang lain, takut jadi fitnah pulak. so, aku luahkan je lah kat sini, ada ke x orang baca, terpulang lah..at least kalau ada TERbaca, mesti diorang akan TERfikir jugak.

aku bukannya takde kerja. mengajar merupakan kerja utama aku kat sini. seminggu 20jam aku kene mengajar. walaupun kelas utama yang aku pegang 8jam je, tapi kelas yang aku assist pon aku masuk jugak. dah jadi t/jawab sebagai pensyarah kelas. kalau ada yang buat silap nanti, aku jugak yang susah. tapi kerja aku bukan tu je, kerja pembangunan aku jalankan jugak. walaupon tak banyak..walaupon aku dah serik buat kerja pembangunan..walaupon aku suka buat kerja pembangunan..tapi, aku tetap buat. kerja jadual waktu walaupon bukan tiap masa, tapi kalau ada perubahan, time tu beribu satu macam perasaan aku akan alami. yang sorang ni taknak mengajar tu lah, yang sorang ni nak tu lah nak ni lah..bukan aku nak merungut, nak huraikan satu-satu kerja aku buat, bukan. selagi aku suka buat kerja tu, aku akan buat. selagi tak mendatangkan masalah besar, aku akan buat. contoh time beli barang untuk kelab kesenian, memang banyak masalah! tapi aku suka buat kerja tu, at least belajar s/thing dari kejadian tu. tapi bila ada yang mula timbulkan masalah time bekerja, aku sangat tak suka. macam mula-mula aku cakap tadi, ada orang nak mempergunakan diri kita!

dah lah, this is the first and the last time aku buat macam tu!

p/s: aku serba salah lah..kita kan kawan.. :(

2 comments:

cik enul said...

mana dia??sapa dia??
meh habaq kat aku..
aku kasi perembat skit..
amboi2..suka suki jer nak guna2 org..!!igt kita ni basikal ker nak guna2..

aku said...

huhuhu..beb, jumpa k ahad depan (14ogos) buka puasa rumah ya..rindu kau!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...