Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, November 13, 2011

FB > TWITTER

Aku ada FB, aku ada Twitter, aku ada Blog. Yg lain entah, mcm xberapa nak menyedari kewujudannya. Sign up dah bermacam2 social networking ni, tapi yg 3 ni jgk xpernah lupa.

Tapi kan, dalam semua2 ni mesti xlari dari berjumpa dengan orang yg xsenang dengan apa yg kita buat, kita tulis, kita fikir. Contoh lah kan :

di FB

nampak x??
alaa..yg kak remlah meraung bile putus cinta tu..

okay, bagi aku..sesiapa pon boleh share anything yg diorang nak sharekan..as long as bukan benda2 yg merapu, yg menjengkelkan, yg tiap 5saat post status entah pape..silakan..aku tak ada problem langsung! nama pon social networking. bersosial lah anda!, eh tak!!hee..

tapi kan..ada jugak hamba Allah yg xsenang dengan kejadian tersebut..aku rase, org yg macam ni yg ada masalah sebenarnye. What's your problem ha??..lepas tu, dia pulak yg post status kat FB, " tak paham kenapa ada org suka sgt cerita masalah kat FB"...eh, kau tu pon sedang menonjolkan masalah diri kau!! bg aku senang je.. don't take it serious sgt lah..kalau kak remlah ada masalah peribadi, dia nak share kat fb, biarkan dia.. mungkin itu cara dia nak redakan kesedihan. bukan dia mintak korang "like" status dia ke, sokong dia ke..kalau aku, aku lagi rimas kalau ada org sebok dok promote diri kat fb nak menang contest tu lah, ni lah. lagi menyampahkan, orang yg tunjuk alim x bertempat. tapi aku xnak lah nampakkan kebodohan dgn membebel kat fb suruh org stop doing such an annoying things!..nama pon social networking. hah! berapa kali dah aku sebut benda ni..

di Twitter
bagi aku, twitter adalah tempat utk korang share apa sahaja yg terlintas di fikiran korang.ha!!kat sini kalau korang nak tweet every 5sec pon xde sape kesah..sapa yg suka follow lah, xsuka unfollow..lagi sekali, jangan lah korang asyik nak mempersoalkan apa yg orang buat selagi x menyalahi apa2..everything about dunia maya is just for fun! jangan nak cari salah org sahaja,,dan jangan ingat diri kita terbaik setiap masa..walaupon kita sememangnya kene merasakan diri kita adalah yg terbaik sebagai motivasi diri, tp jangan salah guna. ok, dah merepek!

last sekali, bagi aku..selagi seseorang itu tak berada pada situasi, keadaan, peristiwa, perkara atau seumpamanya seperti orang lain, mereka xakan faham. hanya mulut mereka sahaja yg kata "FAHAM", but in reality, there're totally NOT!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...