Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, February 11, 2011

DAY 4 : RANDOM 10 DAY CHALLENGE!

Day 4: Seven People Who Inspire You, and Why?


1st person : my ex-boss (haha..malu, tapi dia seorang yang sofistikated! bergaya! smart! and, yes! she is lady boss!) 


2nd person : puan nani (eceh!makcik mana tu?..haha..okay, kalau sebut hanis zalikha, mesti kenal kan..puan nani tu mak dia lah..hanis tu memang ramai yang ter'inspire' dgn dia, cheh!bahasa apa ni..tapi aku tak..eceh! poyo..sebab sejarah hidup mak dia lagi buat aku rasa macam, wah!bertuah jadi perempuan..kalau hanis tu, dia macam dah bertuah sebab lahir dalam keluarga yang senang selain dari dapat mewarisi sifat emak dia tu)


3rd person : 


okay, sampai sini aku stop hampir 2 minggu kot berfikir, dok je dalam draft tak keluar2..


sambung..


3rd person -----> 6th person
boleh tak aku simpulkan je 4orang ni  dalam satu hujah.penat lah pikir..setiap kali aku bukak draft yang ni utk sambung, aku stuck! aku stress! bila nak habis lah challenge ni..


okay meh sini, aku sesungguhnya amat mudah diinspired (?) oleh seseorang yang sangat GIGIH!! gigih disini bermaksud mereka yang berusaha dari bawah dengan bersungguh2!. dan aku sangat tidak melihat pada mereka yang berjaya di atas kesenangan ibu bapa mereka. sangat tidak mencabar kehidupan orang seperti itu. tetapi! jangan lah pikir sempit sangat, mesti ada yang pikir "ooh, macam orang2 MLM lah ni?" CHOI!! itu tak GIGIH lah!itu PEMALAS!..haha.. 


aku tak reti nak state nama seseorng yang menjadi sumber inspirasi dalam hidup aku. ada orang, mungkin mereka bangga bila tanye "siapa yang inspire u dalam your life?"..dia pon jawab, OPRAH lah, BILL GATES lah, LADY D lah..huh! kenapa nak state nama orang2 popular je?..kenapa tak letak nama ETON, JENAB, SITI NOR ke..entah2 orang yang korang kenal di sekeliling korang tu lah lagi banyak mempengaruhi kehidupan korang dalam tak sedar.. EGO!!!!


tapi, tidak dinafikan satu2 nya yang menjadi sumber inspirasi adalah isteri junjungan besar kita Nabi Muhammad SAW,  Saidatina Siti Khadijah r.a. CLICK


OKAY, BYE...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...