Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 28, 2012

the other thought

assalamualaikum...

topik yang aku nak cerita kali ni, aku dah pernah post pada entry yang lepas2. tapi sengaja nak ulang, nak buat dalam ayat yang lagi mudah dan simple..hopefully lah..

INI ENTRY YANG LEPAS

aku pernah terbaca, even akak aku sendiri pernah kata, kalau kita nak jadi positif, kita kene berkawan dengan orang yang berfikiran positif sahaja dan, untuk menilai seseorang itu, kita kene tengok siapa sekeliling mereka, kawan2, rakan sekerja, kenalan, keluarga, kalau orang sekeliling mereka orang yang baik2, baik lah dia. aku bangkang!

aku sangat2 tak bersetuju dengan orang yang berfikiran macam ni. kenapa???

bagi aku, kalau kita dikelilingi orang yang baik2 sahaja, orang yang positif, tak semestinya kita pon baik dan positif. kebaikan dan kepositifan kita belum teruji kalau kita tak berdamping, bergaul, berkawan, berkenalan, berhubung dengan orang yang opposite. macam mana kita boleh kata yang kita baik, kalau kita hanya berkawan dengan orang baik saja? aku salute orang yang mampu membimbing orang yang berfikiran negatif, bersikap tidak baik menjadi positif dan baik.

 that's all
wassalam..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...