Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 29, 2010

hobi baru

wah!!..macam dah lama takde hobi..hee..ermm..melayari internet tu dikire hobi ke obses?? =P

hobi baru saya adalah membaca novel!
iye!novel..novel cinta!!
kan lagi bagus kalau baca al-Quran..InsyaAllah..=)

tetapi!..saya sangat tidak suka untuk mengumpul atau membeli novel. kalau tengok pada previous entry, saya telah membeli satu novel cinta kan, untuk pengetahuan awak, itulah novel pertama yang saya beli sejak saya dewasa ini..hehe..masa remaja dlu pernah beli, tapi tak banyak pon, jarang pulak tu dapat beli sebab belum ada duit lagi masa tu..lagipon, sekarang ni akak saya je yang rajin beli lepas tu kumpul banyak2 buat ape tah..koleksi katanya, tapi saya tak faham kenapa orang suka buat koleksi2 ni..mungkin mereka puas kot!syabas betey!saya belum sampai ke tahap itu..sekadar membaca saja

disebabkan saya suka membaca dan tak suke membeli untuk dijadikan koleksi, makanya nak dijadikan cerita, Allah hendak memudahkan kerja saya, saya telah menemui satu kedai menyewa novel!!iye betul!..novel pon boleh sewa2 tau!..tapi ada beberapa syarat lah

1. kena jadi ahli
sila click untuk tumbesaran kaedah2 menjadi ahli

2. kena ada minat untuk membaca

3. kena ada sedikit duit..hehe

ada duit banyak pon takpe..tapi kalau takde duit langsung, tak boleh lah..baca novel online je lah..takde feel nak baring2 kan,haha..tapi, tak boleh hutang lah..

jadi, for the first time, saya telah meminjam 2 buku..bermakna saya menjadi ahli untuk bayaran sebanyak rm20!..



sebenarnye dua2 novel ni dah pernah baca masa remaja2 dlu..tapi saja nak ulang balik..hehe..novel dlu dah hilang..itu masalahnye, kalau kita beli novel sendiri pastu ada yang nak pinjam2, then hilang, buat muke tak bersalah kan..geram je!
tapi bilenye lah saya nak baca ni..ada masa dua minggu je sebelum tarikh return..hehe..takpe!..dua hari boleh habis kan ni!!

p/s:..kepada mr.F..jangan risau..saya baca novel ni time awak busy je..hehe..

  

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...