Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, July 16, 2010

begini lah nasib, diriku yang malang

aku tak nak cerita pasal harga minyak naik, aku taknak cerita pasal politik, aku tak cerita pasal orang marah tak tentu pasal bila harga minyak naik..iye lah, buat apa nak marah, karang blood pressure korang jugak yang naik, macam mana?...

okay, nak cerita sikit je pasal minyak ni, janji tak cerita banyak...macam ni, dalam pukul 8.00malam tadi, aku dgn housemate baru tau pasal kenaikan harga minyak esok, menggelabah lah sikit kan, sebok nak tau berapa dia naik,minyak apa yang naik, blablabla...seperti biasa, aku akan tanya pendapat beberapa orang, perlu ke nak isi minyak malam ni untuk mendapatkan minyak yang masih dalam harga murah?..dan, respond yang diberikan, kebanyakkannya kata TAK PAYAH isi..sama je nanti pun..beratur panjang2, sampai minyak sekarang habis, pastu isi minyak baru, esok berjalan tak ingat dunia, habis dah minyak..sama je kan..jadi, aku decide tak nak lah isi malam ni, mesti ramai yang berebut nak gi isi...tapi housemate aku, nekma nak jugak isi, sebab esok dia nak balik JB, alasan yang logik, sebab dia nak berjalan jauh..so, kitorang pun keluar lah nak isi minyak pukul 10.20malam...

korang nak tau tak, area rumah aku ni ada 2 petrol pump, satu esso, satu petronas..mula-mula pergi esso..tengok-tengok dah tutup..mungkin sebab tak ramai nak isi esso atau memang esso tutup awal...pergi petronas pulak, dari jauh tengok lampu masih terbuka, terang benderang, semakin hampir sampai, tak nampak satu kereta pun yang nak isi minyak, tak jadi ke harga minyak naik esok?...dah betul2 sampai petronas, depa peginya tutup semua lampu!...asdfghjk!!..hampeh je..dah nampak ada customer tu, yang dia pergi tutup kedai pasal apa?..tak nak duit ke apa diorang ni?..tolak rezeki betul...ini lah manusia..masing-masing nak mengaut keuntungan je..tak fikir pun tentang orang lain..apa salahnya bukak sekejap, tak rugi pun..terus kitorang mengubat kelukaan dengan membeli aiskrim di 7E!,,sejuuk...

terbanyak pulak cerita pasal minyak kan..sebenarnya nak cerita pasal banyak sangat baju aku dalam almari kat rumah ni yang dah tak boleh nak pakai, antara sebab dah tak boleh nak pakai, yang pertama sudah semestinya saiz badan tiba-tiba jadi M/L...baju-baju lama semua bersaiz S, ..dulu beli tak fikir apa..fikir yang diri ni senantiasa ramping macam kerengga (kenapa kerengga je yang tak penah gemuk?)..sebab yang kedua, banyak sangat baju-baju kecil..kecil bukan dah tak boleh pakai, boleh je kalau nak pakai..tapi rasanya sekarang ni, dah tak sesuai kot pakai baju kecik-kecik ni..rasa macam 'kau ni tak ada akal ke?'....ha, macam tu lah..jadi, aku tak tau nak buat denga baju-baju tu semua...nak buang ke, nak sedekah ke, nak jual ke.....ermm..nanti kalau-kalau ada masa, nak ambil gambar, masukkan dalam ni, siapa nak, angkat tangan je okay..kalau aku nampak ada yang angkat tangan, aku bagi free je lah...okay?..haha...

2 comments:

Adian said...

tula baju sume ala2 nk g photoshoot mangga kan. hahahahahhahahahha

aku said...

hahahahahahaa..siot!..itu duluuu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...